The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

در میانه

چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۲۹ ب.ظ
حقیقت اینه که برای رعایت یه سری قوانین و فرهنگ‌ها باید به خودمون یادآوری کنیم و حواسمون جمع باشه، چون سال‌هاست بی‌اعتنا بهشون عمل کردیم و برامون نهادینه و مسلم نشدن. مثل رانندگی کردن بین خطوط؛ پارسال یه هشتگ با همین عنوان مد شد و حتا بعضی‌ها برچسبش رو زدن پشت ماشینشون. واقعیتش منم حمایت کردم و تا یه مدت حواسم بود در میانه‌ی خطوط باشم، ولی فراموشم شد! دیگه اهمیت ندادم چون تنش بالایی رو ایجاد می‌کرد. چند روز پیش دوباره مطلبی راجع به فرهنگ رانندگی‌مون خوندم و امروز بعد از طی مسیری یهو یادم افتاد "بین خطوط برون!" و تصحیح کردم حرکتم رو. وارد یکی از مسیرهای پرترافیک شدم و همچنان مصر بودم از قاعده‌ی درست پیروی کنم. کمی که گذشت یه راننده اومد و زد به آینه‌ی ماشین و رفت، تا اعتراضشو نشون بده. مجبور شدم بکشم کنار ولی به طول دو ماشین در امتداد مسیر دوباره برگشتم بین خطوط. این ماجرا چندین بار تکرار شد اما در کل درصد بالایی از راه رو تونستم بین خط‌ها رانندگی کنم. 

خیلی از حوزه‌های زندگی‌مون هم قصه‌اش همینه؛ اون‌قدری غلط رفتیم، که اون مَنِش و سبکِ نادرست همه‌ی فضای موجود رو احاطه کرده و حالا اگه بخوایم برگردیم به شیوه‌ی صحیح، گل‌درشت و ناجور جلوه می‌کنیم. ولی... اگه قراره توی همین مورد رانندگی، هم به اونایی که لایی می‌کشن و هم به اونایی که توی یه خط مستقیم و صاف می‌رونن، با عصبانیت و خشم اعتراض کنیم که نمی‌شه. خاطرم نیست کدوم فیلم یا کتاب ولی نقل به مضمون می‌کنم؛ نمی‌شه یه پات این‌ور خط باشه و یه پات اون‌ور خط، به خیال این‌که هر دو جانب رو داشته باشی. یه جا از این راه فاصله زیاد می‌شه و توی دردسر می‌افتی، اون وقته که باید انتخاب کنی با پاهایی چند برابر عرض شونه باز، کدوم سمتی باید بپری. #خاطره‌نوشت
۹۷/۰۱/۲۲
بلوط

نظرات  (۳)

۹۷/۰۱/۲۲ | ۲۳:۰۸ نیمه سیب سقراطی
و چقدر همچین مدل رفتاری همه جا هست ... اسممش هم شده زرنگی !
پاسخ:
دقیقن... انگار هر چقدر گستاخ‌تر باشی، جلوتری! 
برای من رانندگی بین خطوط همیشه مثال خوبی بوده از مسیری که لازمه طی کنیم تا زیست شهری رو یاد بگیریم و هم به تغییر امیدوار بشیم. عدم رعایت رانندگی بین خطوط همگانیه. همه بر صحیح بودن رانندگی بین خطوط توافق دارن. با مخالفت نهادهای بالا دستی همراه نیست. درست شدنش نیازمند همراهی همه است، کاملا مردمیه و مرتبط با شهروندان. درست کردنش به صبر، تحمل و استقامت نیاز داره، ولی بالاخره درست میشه و روزی اگه درست شد شاید یاد بگیریم می شه با اصلاح یک رفتار جمعی به سود جمعی هم رسید. اون زمان احتمالا باور می‌کنیم که کارهای بزرگتری هم می‌شه انجام داد.
پاسخ:
موافقم. اما با همه‌ی امکانی که می‌شه برای تحقق این مورد در نظر گرفت بازم خیــلــی دور به نظر می‌آد...
بستگی داره منظور از دور چی باشه. طبیعیه که برای درست کردن مشکل فرهنگی‌ای که طی چندین دهه شکل گرفته به چندین سال زمان نیاز هست. ولی تاکید من روی اینه که باور کنیم با تلاشی همگانی می‌تونیم به سود همگانی برسیم.
پاسخ:
درسته...