The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

Spider-Man: Homecoming - 2017 ‧ Action/Adventure - IMDb: 7.4/10
Doctor Strange - 2016 ‧ Action/Adventure - IMDb: 7.5/10
Friends: The Reunion - 2021 ‧ Comedy/Documentary - IMDb: 8.1/10
Wrath of Man - 2021 ‧ Action/Thriller - IMDb: 7.2/10
Those Who Wish Me Dead - 2021 ‧ Drama/Thriller - IMDb: 6/10

• زندگی خود را دوباره بیافرینید، جفری ای‌یانگ، ترجمه ساره حسینی‌عطار، نشر شمشاد (شناخت‌درمانی و طرح‌واره‌ها) 
۰۰/۰۳/۳۱ | ۲۳:۰۹
بلوط
مامان سفارش کرده بود اگه تونستم براش رنگ موی فلان رو بخرم. بی‌اغراق بیست‌تا لوازم آرایشی رو دق‌الباب کردم و هیچ‌کدوم اون برند رو کار نمی‌کردن اِلّا یکی، که شانس اونم شماره‌ی 6 نداشت. اون میون وقتی داشتم مدام به سمت چپ و راست خیابون مانور می‌دادم و ردِ مغازه‌ها رو می‌زدم، یه دکون کوچولو تو فرعی به چشمم خورد و سریع قفل کردم رو هدف و نشونه رفتم سمتش که ناگهان! دستی از غیب یه کاغذ بهم داد. پسری که دقیقا داشت تراکت‌های همون مغازه رو پخش می‌کرد. معمولا سعی می‌کنم خوش‌برخورد باشم و تشکر می‌کنم حتی اما صادقانه بگم، کم پیش می‌آد که واقعا گوش بدم به تبلیغاتشون. ولی امروز برگشتم و گفتم بله؟ چون حس کردم چیزایی گفت که نشنیدم. تکرار کرد می‌شه اگه می‌رین داخل این برگه رو بذاری رو میز تا منم کمیسیونم رو بگیرم؟ گفتم حتما. رفتم داخل، سوال کردم رنگ موی فلان خدمت‌تون هست؟ جواب شنیدم نه، و مارک‌های دیگه‌ای بهم معرفی شد. این‌بار عجله نکردم برای بیرون زدن از مغازه، توضیح دادم که قبلا اون برند رو استفاده کردم و ترجیح می‌دم همون رو شارژ کنم. یه نگاه به تراکت انداختم، یه نگاه به قفسه‌ها. برگه رو خیلی واضح و محسوس می‌خواستم روی پیش‌خوان بذارم که خود فروشنده ازم گرفت و اومدم بیرون. 
کار شاقی نبود، لطفی هم محسوب نمی‌شه. فقط خوشحالم که شنیدم، یا بهتر بگم خوشحالم که ازش خواستم حرفش رو تکرار کنه تا بشنوم. 
۰۰/۰۳/۲۰ | ۰۰:۲۹
بلوط
خیلی‌ها از لذت پیدا کردن پول تو جیب لباس‌های قدیمی می‌گن، من از یه فلش تهِ کمد و فیلم‌هایی که روش بود. 
برای منی که چندین ماهه به وای‌فای دسترسی ندارم و دانلود کردن شده یه خاطره، اون فایل‌ها حکم همون اسکناسِ مچاله‌شده‌ی ته‌ِ جیب رو داشت.
از بین Spider-Man 2017 و Doctor Strange 2016، دومی بهم چسبید. 
۰۰/۰۳/۱۸ | ۲۲:۴۵
بلوط

28 مه روز جهانی بهداشت قاعدگی (Menstrual Hygiene Day) با هدف آموزش عمومی در زمینه‌ی بهداشت قاعدگی و درک این چرخه، توسط سازمان غیردولتی Wash united مستقر در برلین آلمان در سال 2014 تعیین شده است. 

چون ماه مه پنجمین ماه سال است و بسیاری از خانم‌ها هم به‌طور متوسط پنج روز در هر ماه دچار خونریزی می‌شوند و چرخه قاعدگی معمولاً ۲۸ روز است، ۲۸ ماه مه به‌عنوان نمادی برای توجه به بهداشت قاعدگی انتخاب شده‌است.

در کشورهای در حال توسعه، انتخاب وسایل بهداشت قاعدگی توسط خانم‌ها اغلب به دلیل هزینه‌ها، فراهم نبودن و هنجارهای اجتماعی محدود می شود. 
در نتیجه امکان دسترسی آسان به محصولات و امکانات بهداشتی کافی، ایجاد فرهنگی که از بحث بهداشت قاعدگی استقبال کند و آموزش مناسب برای زنان و دختران در این زمینه، بخشی از راه حل است. 
۰۰/۰۳/۰۷ | ۲۲:۱۴
بلوط
رُنه یه سرایدار پنجاه‌واَندی ساله‌اس که چهارچوب‌های طبقه‌ی اجتماعیش رو شکسته و برخلاف انتظار آدم‌های اطرافش، دنیای مخفیِ شخصیِ خودش رو داره. کسی که موسیقی فاخر رو می‌شناسه، با ادبیات وزین خو گرفته و سینمای اصیل رو دنبال می‌کنه. کسی که هنر، به زندگیش معنا می‌ده. 
شخصیت‌های دوست‌داشتنی دیگه‌ای هم هستن که در کنار رُنه، به ظرافت جوجه‌تیغی، مزه و رنگ می‌دن و قلب و ذهن‌تون رو با خودشون همراه می‌کنن. 
کتاب‌هایی که لذتِ خوندن رو از زبون آدم‌های قصه تعریف می‌کنن و گریز می‌زنن به رمان‌های خاطره‌انگیز و مشهور، خوشایندیِ دوچندانی در من ایجاد می‌کنه. و ظرافت جوجه‌تیغی، قطعا یکی از همون آثاره؛ دل‌انگیز و محبوب. 

ظرافت جوجه‌تیغی، موریل باربری، ترجمه مرتضی کلانتریان، نشر کندوکاو
۰۰/۰۳/۰۴ | ۲۲:۰۲
بلوط
سال‌ها دیدن فیلم اسب جنگی تو لیستم بود اما سهل‌انگاری می‌کردم و اولویت دانلودهام قرارش نمی‌دادم. تا این‌که هفته‌ی پیش بخت یار شد و به تماشاش نشستم. برای دوستام کمی نامتعارف می‌آد این علاقه، اما همیشه اعتراف کردم که طرفدار ژانر جنگ هالیوودم و لذت می‌برم از آثار این گروه. 
این فیلم داستان دوستی و رابطه‌ی عمیق آلبرت با اسبش جوییه که به‌واسطه‌ی جنگ از هم جدا می‌شن اما آلبرت امیدواره که بتونه در میدان نبرد، باز هم جویی رو ببینه و طبق قولی که هنگام عزیمت ارتش انگلیس به اسبش داده، اون رو پیدا کنه. قصه‌ای پر از زیبایی روابط انسانی حتی در میانه‌ی جبهه‌های جنگ و زیر بارش گلوله وقتی به حکم دولت‌مردان، دشمن هم‌اند اما برای نجات یک اسب، همدل. 

 War Horse - 2011 ‧ War/Drama
۰۰/۰۳/۰۲ | ۲۲:۰۸
بلوط