The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

حلقه‌ی هشتم

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷ ق.ظ
- what happened?
+ well, where do I start?
- how about the beginning?
+ I lost in the parent lottery, and it went downhill ever since...

تا جایی که یادم می‌آد، این زنجیره از سال 2017 با سینمایی Wind River شروع شد. بعد از تماشای فیلم و شروع تحقیقاتم در مورد عواملش، متوجه شدم که از Taylor Sheridan کارهای دیگه‌ای هم در مقام نویسنده و کارگردان دیدم ولی نمی‌شناختمش؛ مثل Sicario (2015) و Hell or High Water (2016). 
به شخصه دنیای سینما رو این‌جوری کشف می‌کنم؛ یکی که کارش درسته و سبک و سیاقش به دلم می‌شینه رو هدف قرار می‌دم و می‌رم سراغ بقیه‌ی آثارش و تبدیل می‌شم به یه fan. همین قضیه من رو به سمت سریال Yellowstone کشوند و از همون فصل اول یعنی سال 2018 دنبالش کردم و باید بگم یکی از بهترین کشف‌های شخصیم بوده. نقش beth dutton با یه کاراکتر وایلد و نابودکننده به معنی واقعی کلمه، لذتیه که بابتش از تیلور ممنونم، طبیعت و فضای سریال که جیزز فاکینگ کرایست و بازی کوین کاستنر که اوووففف...
اینا رو گفتم تا برسم به منبع دیالوگ بالا، سریال جدیدی که در حال تماشاش هستم و یکی دیگه از قطعه‌های هنری تیلور در مقام نویسنده‌اس؛ Mayor of Kingstown. 
چیزی که فکر می‌کنم از فلسفه و جهان‌بینی این آدم لازمه بدونین اینه که به طبیعت، تاریخ و نحوه‌ی مواجهه‌ی آدم‌ها با مشکلات و تبدیل‌شون به فرصت، علاقه‌ی زیادی داره. برداشت‌های عمیقی از روابط انسانی و گره‌های روحی رو توی کاراکترها و داستانش می‌گنجونه و همیشه چیزی برای افزودن به تو، رو می‌کنه.
هرچند پیشنهاد دادن این کار یکم سخته چون در وهله‌ی اول باید طرفدار سبک درام-جنایی باشین و بعدش از خط داستان لذت ببرین: جایی که تجارت زندان، تنها صنعت پررونق کینگزتاون محسوب می‌شه و بازی قدرت بین پلیس، محکومینِ در بند، نگهبان‌های امنیتی و گانگسترهای خیابون در جریانه و این وسط خونواده مَک‌لاسکی به عنوان مشاور و واسط، سعی در حفظ توازن و برقراری صلح بین گروه‌های مختلف رو داره. 
اگه مثل من دل داده باشین به توانایی و مهارت نویسنده و تضمین شده باشه براتون که با یه تیم حرفه‌ایِ کاربلد طرفین، قطعا جذبش می‌شین و حظ می‌برین. برای انگیزه دوس دارم به بازی Jeremy Renner هم اشاره کنم که بسی پخته و زیباست و اصلا هـــوم :)
۰۲/۰۱/۲۶
بلوط