The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

I'll see you on the other side my friend

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۱۴ ق.ظ
ایدئولوژی نازی مبنی بر یک نژاد خالص، یک کشور پیشرو و یک ملت برتر باعث شد تا آلمان‌ها مردم خودشون رو هم سلاخی کنن. هر فردی با بیماری یا نقص عضو و معلولیت، هر انسانی فاقد استانداردهای لازم و هر شخصی مخالف عقاید هیتلر ولو در بالاترین درجات ارتشی، سیاسی و توانمندی‌های فردی، برای پاکسازی نژاد آریایی و به بهای قدرت یک فرقه، از بین رفت. پروژه‌ی انهدام 12 میلیون یهودی کلید خورد و ده‌ها هزار نفر تحت شکنجه و خفقان رژیم حاکم، علیه همدیگه شهادت دادن. در برهه‌ای از تاریخ، سرباز و دشمن نیاز نبود. سیستم آموزشی و سلسه‌مراتب طوری افراد رو تربیت می‌کرد که خودشون بی‌هیچ دستور و ابلاغی، تن به برادرکشی بدن. فیلم The Man with the Iron Heart که در سال 2017 و بر اساس وقایع تاریخی سال‌های 1929 تا 1942 ساخته شده، به زیبایی این عصر وحشت رو به تصویر کشیده. 
دقایق پایانی فیلم به دیالوگی از Inception فکر می‌کردم؛ جایی که کاپ در مورد بقای یک ایده و بذر یک تفکر در ذهن انسان حرف می‌زنه. نظام‌های فکری‌ای که بارها بشر رو به سیاه‌ترین نیمه‌ی خودش کشونده و تاوانش رو از جان و مال انسان‌های بی‌گناه گرفته. 

موسیقی زیبای پایانی که نواخته شد تو این فکر بودم که تعقل، تأمل و اندیشه، راهی ساده و گذاری بسیار سخت داره. تعصبات کور در تاریخ این کره‌ی خاکی کم رخ نداده اما مهم پرسشگری و به چالش کشیدن ذهن‌های ترسو و فرمان‌برداریه که تن به هوای تازه نمی‌دن. پنجره‌ی فکر رو باید گاه به گاه گشود و به سوال‌های جدید، اجازه‌ی روشن شدن داد.

 The Man with the Iron Heart - 2017 ‧ War/Drama ‧ 2h 3m
۰۲/۰۱/۰۷
بلوط