The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

معرفی کتاب

يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ب.ظ
به حمدِ الهی تصمیم گرفتم در مورد کتاب و مقالاتی که می‌خونم یا فیلم و سریالایی که می‌بینم، بیش‌تر توضیح بدم و بنویسم. نه فقط بازنشر اطلاعات یا نقل قول متن و دیالوگ، بلکه روایتی با لحن و سبک خودم. 

والدین سمی کتابیه که رفتارهای نادرست پدر و مادرها در قبال فرزندان‌شون رو معرفی و واکاوی می‌کنه. خشونت‌های کلامی و فیزیکی، تحقیر و توهین‌ها، بی‌مهری و بی‌توجهی‌های عاطفی، تحمیل مسئولیت و وظایفی ورای سن کودک، ایجاد باورهای غلط و احساس گناه دادن به فرزند در صورت نقض اون باورها و تخطی از خواسته‌ی والدین و سایر مواردی که همگی زیرمجموعه‌ی رفتارهای ناسالمی هستن که والدین سمی و نادان در قبال فرزندان‌شون اتخاذ کردن. 
نکته‌ی مثبت این کتاب نه تنها معرفی و شناسوندن این سوء رفتارها به مخاطب، بلکه ذکر مثال‌های کلینیکی برای درک بهتر مطلب و موقعیت‌هاس. فصول بخش اول، شما رو با انواع مدل‌های والدینِ سمی آشنا می‌کنه و برای بخش دوم، که مواجهه و اقدام موثر در خصوص این مشکلات هست، آماده می‌شین. 
تاکید نویسنده روی آموزش، شناخت و ارتقای آگاهی فردی و جمعی در مورد مسائل روان‌شناختی و رفتارشناسیه و بارها ذکر می‌کنه: 
"شما مقصر بدرفتاری‌های والدین‌تان نیستید، اما اکنون مسئول هستید که اقداماتی موثر و مثبت در جهت اصلاح نقایص تربیتی و در نتیجه اصلاح رفتارهای خود و بازسازی سلامت روانی‌تان صورت دهید. مسئولیت شما شناخت و درمان خودتان است." 

 والدین سمی، سوزان فوروارد، ترجمه مینا فتحی، نشر درسا
۰۰/۰۲/۰۵
بلوط