The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

356″

پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۱ ب.ظ
آنچه گذشت... (356) و (′356

اصطلاح sugar lovers به چشم‌تان خورده است؟ تمایل و عادتی که از آن با نام sweet addiction نیز یاد می‌شود؛ اعتیاد به تنقلاتِ شیرین! 

یک اختلال دیگر با عنوان پراشتهاییِ روانی یا عصبی‌خوری هم داریم؛ هیجان‌های عاطفی از جمله خشم، اضطراب، افسردگی و... محرک‌های این رفتار هستند، خوردن در پاسخ به میل و گرسنگی‌های کاذب برای فرار از اشتغالات روحی و فکری. 

تحقیقات ثابت کرده شکلات و ترکیبات شیرین و کافئین‌دار، حس لذت و سرخوشی ایجاد می‌کنند. موضوع مهم یافتن دلیل گرایش به شیرینی و تنقلات است. در دوره‌ی افسردگی به سراغ شیرینی‌ها می‌رویم تا حس و حال‌مان را عوض کنیم و یا مصرف شیرینی در ما عذاب وجدان از عهد‌شکنی را ایجاد کرده و افسردگی را در پی می‌آورد؟ از یک‌جایی به بعد تفکیک این دو آسان نیست، بنابراین یک رابطه‌ی دوطرفه میان کسالتِ روحی و حس خمودی و تمایل به مصرف مواد قندی وجود دارد. 

نقل است که هدف‌گذاری برای ترک یک عادت و وابستگی، می‌تواند از یک روز، یک ساعت و حتا یک دقیقه آغاز شود. تفکرِ پشت این زمان‌بندی این است که اگر فرد معتاد (چه رفتاری و چه مصرف‌کننده) بتواند فقط برای یک روز، یک ساعت و یک دقیقه هم که شده بر میلِ خود غلبه کند، پس می‌تواند روزی، ساعتی و دقیقه‌ای دیگر را نیز به آن بیافزاید و روح و جسم خود را پاک نگه‌دارد. #واژه‌بافی

+ سلام! منْ بلوط، یه معتادم.

زگوند ( ″ )
۹۷/۰۶/۰۱
بلوط

نظرات  (۵)

داشتم فکر می کردم این حجم از افت قند خونم به خاطر چی می تونه باشه ؟ واقعا منم یه معتادم !!؟
پاسخ:
لزومن میل به شیرینی و مواد قندی نشونه‌ی اعتیاد نیست. شرایط بدنی و روزی که گذروندی، حجم کار و فعالیتی که داری و ... تاثیر داره. ولو اینکه ساده‌ترین منبع انرژی برای بدن گلوکز (قند) هست. بنابراین وقتی نیاز به انرژی داری، دریافت یه واحد شیرین زودتر تو رو شارژ می‌کنه تا یه وعده‌ی غذایی. 

دلیل گرایش به مواد شیرین مهمه. تغییرات روحی هم دخیل‌ان توی این میل؟ الگوی خاصی توی مصرف مواد قندی داری؟ چه شرایطی محرک هستن برات و از این دست.
آره . همه ی اینایی که گفتی رو قبول دارم و تا حدی با طنز کامنت گذاشتم :دی.
ولی خب شاید در حال حاضر بیشترین شرایط روحی قابل ذکر استرس باشه که البته ورزش هم میکنم و دارم انرژی بیشتری مصرف می کنم .
پاسخ:
واکنش به استرس هم شانسه! یه عده کلن از غذا خوردن می‌افتن، لب به هیچی نمی‌تونن بزنن، یه عده هم از جمله اینجانب با جویدن با اضطرابشون مقابله می‌کنن :))

+ ساده‌ترین واکنش‌ها رو اگه ریشه‌یابی کرد می‌شه فهمید که ژنتیک و وراثت توی خیلی از رفتارهای ما دخیله، متابولیسم و ساختار هرمونی هرکسی هم نقش زیادی توی عادات غذاییش داره. این نیست که همیشه ما انتخاب کنیم، گاهی انتخاب شدیم تا اینطور باشیم. 
واقعا شانسه ((: .

دقیقا . گاهی انتخاب طبیعی کار خودش رو می کنه . 
پاسخ:
یه مقابله و نبرد مضاعفه...
باشد که رستگار شویم :)
باشد ((: .
پاسخ:
^_^
منم کلا به چیزایِ شیرین علاقه دارم ..
یه مدتِ خیلی بیشتر !

پاسخ:
اصلن شیرینی جماعت لعنتیه!