The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

جزء از کل

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ب.ظ
اغلب از زنجیره‌ی اتفاقات گفتم، اینکه همه‌چیز به هم وصله. و باور و علاقه‌ام ایجاب می‌کنه دنبال این اتصالات بگردم و برای خودم مفهوم و تصویر بسازم. 

چند وقت پیش میون حرفام به یکی گفتم تغییرای کوچیک و محو، راضیم نمی‌کنن. اگه قرار به عوض شدنه باید اون‌قدری مشهود و مشخص باشه که دیگه نخوای و لازم نباشه شرحش بدی. 
و بعد پست تلگرامی تانزانیا: "هدف تعیین نکنین، به جاش سیستم تعریف کنین. یعنی چی؟ هدف معمولن دوره و وسطش ناامید می‌شین. و اگه دقیق بهش نرسین شکست می‌خورین. مثلن من می‌گم می‌خوام تا یه ماه دیگه 20کیلو لاغر بشم. اگه 19کیلو هم لاغر بشم یه شکسته واسم. ولی سیستم این‌جوریه که می‌خوام هر روز کم بخورم و ورزش کنم."
وقتی به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم من همیشه هدف‌گذاری کردم و اون جواب آخر برام اولویت بوده. که همین باعث شده بارها احساس شکست کنم چون نشده و نرسیدم بهش. برخلاف پستی که مدت‌ها قبل نوشته بودم؛ راه حل نصف نمره‌اس، اما انگار باور درونیم فقط بندِ اون پاسخ نهایی بوده. #واژه‎بافی #نقل قول
۹۷/۰۳/۱۶
بلوط

نظرات  (۲)

۹۷/۰۳/۱۷ | ۰۰:۱۷ نیمه سیب سقراطی
تجربه بهم نشون داده هدف همه ش نیس، مسیر هم مهمه. اینکه اگه من توی مسیر هم لذت ببرم و از خودم راضی باشم حتی اگه به مقصد نرسم هم حس بازنده ها رو ندارم و بازم از خودم راضی ام ...
پاسخ:
اوهوم، مهمه که نتیجه‌گرا نباشیم و از مسیر هم لذت ببریم. 
امیدوارم بتونیم...
اوهوم... سیستم چیز خوبیه... وقتی در حالت کلی به چیزی که تعیین کردی برسی... 
یا بعضی وقتا یه هدف تعیین میکنی اما تو ادامه ی راه به چیزای بهتر دیگه میرسی...و هدفت عوض میشه... مهم همون حس رضایت درونی و حس بالا رفتنه... و همینطور لذت بردن از مسیر... 
پاسخ:
آره، به نظر می‌آد بهره بردن از راه، بهتر از محدود شدن به جوابه.