The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

staying ok

چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴ ب.ظ
می‌توانیم احساس‌هایمان را تغییر دهیم. این کار به طور مستقیم از راه تصمیم‌گیری یا از راه تفکر به سوی حالتی از مسرتِ پایدار امکان‌پذیر نیست. تنها راه تغییر احساس‌ها شناخت منشأ آن‌ها و بعد تغییر رفتار است. 

کنترل همه چیز از ما ساخته نیست، ولی می‌توانیم بعضی چیزها را کنترل کنیم. اگر ما بخشی از مساله هستیم می‌توانیم بخشی از جواب هم باشیم. این است مبارزه‌ی خلاق بودن و احساسات داشتن و ماندن در وضعیت خوب. 

وقتی دو نفر با هم صحبت می‌کنند، در واقع شش نفر حضور دارند: "والد"، "بالغ" و "کودک" هر یک از آن‌ها. واحد پایه‌ی هر گفتگو یک تبادل رفتار است؛ من کاری می‌کنم یا به تو حرفی می‌زنم و تو هم در مقابل کاری می‌کنی یا حرفی می‌زنی. منظور از تحلیل رفتار متقابل آن است که معلوم شود کدام جنبه از شخصیت من - والد، بالغ، کودک - ایجاد انگیزه کرد و کدام جنبه از تو پاسخ داد. #کتاب‌ستان 

ماندن در وضعیت آخر. امی ب هریس و تامس ای هریس. ترجمه اسماعیل فصیح. نشر نو 
۹۷/۰۲/۰۵
بلوط

نظرات  (۵)

۹۷/۰۲/۰۵ | ۱۲:۱۹ نیمه سیب سقراطی
این پست های آخرت مجبورم میکنه بهشون فکر کنم دختر !
پاسخ:
پس کارم درسته :))
۹۷/۰۲/۰۵ | ۱۳:۲۹ هلیا استاد
شناخت منشا آن ها :)
پاسخ:
توی فصل‌های مختلف کاملن توضیح می‌ده که چطور باید احساسات رو ردیابی کرد؛ وقتی هیجانات بر ما غالب می‌شن پای کودکمون در میونه، باید نبایدها و دستورهایی از قبیل هرگز... همیشه... از سمت والد می‌آن و در این بین وظیفه‌ی بالغه که با استدلال و سنجیدن همه‌ی جوانب تعادل رو برقرار کنه :)
۹۷/۰۲/۰۵ | ۱۷:۵۲ سجّاد رحیمی مدیسه
با ارزوی توفیق
پاسخ:
ممنون!
۹۷/۰۲/۰۵ | ۲۱:۳۲ هلیا استاد
بنظر کتاب عمیق و جالبی میاد. باید بذارمش توی لیستم
پاسخ:
شدیدن توصیه‌اش می‌کنم. جلد اولش "وضعیت آخر" از همین نویسنده و مترجم هست. "ماندن در وضعیت آخر" جلد دوم و ادامه‌ی مباحثه. می‌شه مستقل از هم خوندشون چون شرح مختصری از کتاب اول رو هم آوردن ولی پیشنهاد می‌کنم به خلاصه اکتفا نکنی. 
تازه والد و کودک درون هم هر کدوم دو حالت دارند: والد حمایتگر و انتقادگر. کودک مطیع و پرخاشگر. 
پاسخ:
آره :)
جمع اضدادیم.