The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

The Waves

Life swings like a pendulum; backward and forward...

موضوعات
بایگانی

فیلم‌بازی 2016

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷ ق.ظ
Hell or High Water : من تمام زندگیم فقیر بودم. همین‌طور پدر و مادرم. و پدر و مادر اون‌ها هم. مثل یه مرض می‌مونه که نسل به نسل، دست به دست می‌شه. تبدیل به یه بیماری می‌شه. همینه که هست. تمام آدم‌هایی که می‌شناسی رو آلوده می‌کنه، ولی نه پسرهای من رو. دیگه نه. حالا "این" برای اون‌هاست... و داستان فیلم به همین ضمیر می‌پردازه. میراثی که قراره آینده‌ای متفاوت از گذشته‌ی پدر رو برای پسرهاش رقم بزنه. [] []

Sing Street : تا وقتی که ایده‌اش توی ذهنت هست، بازم به حساب می‌آد. این یه تمرین برای ذهنته (ابتکار و تخیلت)؛ بزرگ فکر کن، کانر. این تنها چیزیه که تا آخر اهمیت داره... فیلمی که به شما میگه: باید قدرت خلق کردن داشت، توانایی و هنر یعنی همین؛ آفرینش. [] []

Captain Fantastic : اگه فکر کنی که امیدی باقی‌نمونده، پس داری تضمین می‌کنی که امیدی باقی‌نمونده. اگه فکر کنی که غریزه‌ای برای آزادی وجود داره، که فرصتی هست تا تغییراتی شکل بگیره، پس این احتمال وجود داره که تو بتونی دنیا رو به یه جای بهتر تبدیل کنی. (نام چامسکی) اعمالمان ما را تعریف می‌کنند و نه حرف‌هایمان... چیزی که بعد از فیلم قراره بهش برسیم، شاید! تلاش برای پیدا کردن حدِ وسط زندگیه؛ تعادل. نزدیک به همه چیز، دور از هر چیز. [] []

Loving : به قاضی بگو من همسرم رو دوست دارم... یه فیلمِ حسی با تکیه بر توانایی بازیگراش؛ داستان عشقی صبورانه که در تقابل با قانون به زیستن ادامه میده. [] []

Florence Foster Jenkins : "سخت کار کردیم که رویاهایمان را حفظ کنیم، فقط من و تو." مردم ممکنه بگن نمی‌تونست بخونه، ولی هیچ‌کس نمی‌تونه بگه من نخوندم... داستانی واقعی که حکایت‌گر این مدعاست که شاید همیشه هم تکنیک و استعداد مهم نباشه، گاهی اوقات احساسات درونی و عشق واقعیه یه فرد می‌تونه اون و اثرش رو موندگار کنه. [] []

Nocturnal Animals : شاید الآن متوجهاش نباشی ولی من و تو خیلی بیشتر از اونچه فکر می‌کنی شبیه هم هستیم. نه، اشتباه می‌کنی، ما اصلن شباهتی با هم نداریم. جدی؟! فقط صبر کن و ببین. همه‌ی ما در نهایت تبدیل به مادرهامون می‌شیم... واژه‌ها، هنر و خلاقیت می‌تونن در راستای اهداف مختلفی به کار برن. مفهومی که قراره مخاطب استنباط کنه به هوشش و البته قصد و نیت خالق اثر برمی‌گرده. [] []

Kubo and the Two Strings : می‌دونم چرا چشممو می‌خوای، چون بدون اون نمی‌تونم به چشمای بقیه نگاه کنم و روحشون رو ببینم. عشق‌شون رو... خاطره؛ قوی‌ترین جادوییه که وجود داره. بدون اون، نه هویتی هست و نه احساسی. [] []

War Dogs : واقعیت‌های پشت‌پرده‌ی موضوعی بنام جنگ در قالب یک فیلم کمدی. [] []

Divines : "ماه شبیه یه صورت نیست؟ این خداس که داره نگاهمون می‌کنه... ما توی عالم مثل گرد و خاکیم، برای اون مثل میکروب می‌مونیم، اینقدر کوچیک. ولی وقتی خدایی، باید مراقب فرزندانت باشی..." همیشه فرصت‌هایی پیشِ روی ماست که شاید خودمون متوجه اهمیت و تاثیرگذاری‌شون در مسیر زندگی نباشیم، اما به ما این موقعیت داده می‌شه تا انتخاب کنیم. حالا دیگه همه چیز به ما بستگی داره، درست یا غلط؟ این آزمون ماست. [] []

Arrival : حرفمو باور کن؛ آدم ممکنه نحوه‌ی ارتباط برقرار کردن رو بلد باشه ولی همچنان تنها بمونه... ایان؟ بله. اگه می‌تونستی تمام زندگیت رو از اول تا آخر ببینی، چیزی رو تغییر می‌دادی؟ شاید بیشتر احساساتم رو به زبون بیارم. نمی‌دونم... "زبان، پایه و اساس تمدن است. اولین اسلحه‌ایست که موقع رویارویی، کشیده می‌شود." [] []

Manchester by the Sea : یه اتفاق، یه حرف، یه تصمیم... می‌تونه همه چیز رو برای همیشه تغییر بده. [] []

Hacksaw Ridge : می‌دونم که فردا روز نیایش‌ته. اکثر این مردا اعتقادی ندارن، نه مثل تو. ولی به اعتقاد بالای تو، ایمان دارن. و بدون تو از اون ستیغ بالا نمی‌رن... 
و قطعن تاثیرگذارترین دیالوگ "please lord, help me give one more" (براساس داستانی واقعی) [] []

Drama/Musical or Comedy :

Moonlight
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Lion
Manchester by the Sea

La La Land
20th Century Women
Deadpool
Florence Foster Jenkins
Sing Street

Loving
Captain Fantastic
Fences
Arrival
Miss Sloane

Jackie
The Lobster
Florence Foster Jenkins
War Dogs
Deadpool

Rules Don't Apply
The Edge of Seventeen
Nocturnal Animals
Hidden Figures
Passengers

Deepwater Horizon
Sully
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!

Silence
Suicide Squad
The Jungle Book
Doctor Strange
Star Trek Beyond

Animated :

Zootopia
Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
Sing

The Red Turtle
Piper
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes

Pearl

Foreign Language :

Elle (France)
Divines (France)
Neruda (Chile)
The Salesman (Iran/France)
Toni Erdmann (Germany)

Land of Mine (Denmark)
A Man Called Ove (Sweden)
Tanna (Australia)
۹۵/۱۰/۰۳
بلوط

نظرات  (۲۰)

۹۵/۱۰/۰۳ | ۰۰:۴۸ نیمه سیب سقراطی
من بهت نمیرسم‌خب ! چه تند تند فیلم میبینی ، دلم خواست ^_^
پاسخ:
کاملن آماده ی شریک و همراه طلبی استم :) 
کِیفش به همینه که باید فیلم ها رو بلعید! و خب زمان هم مسئله ایست که من این روزا به وفور از نوع آزادش رو دارم. 
چقدر بده این امتحانای دی ماه-ـ-
پاسخ:
درکت می کنم، منم سال های پیش این حسو چشیدم. همه ی ایده ها و کارهای خوشایند هم توی همین ایام پیش میاد که فرصتی برای انجامشون نیست. 
۹۵/۱۰/۰۵ | ۰۱:۰۲ جولـ ـیک
چه خوش به حالی:دی
من یک هفته ی فرجه ها فیلم میبینم فقط:-"
پاسخ:
منم سالای پیش ازون ایام فرخنده بهره می بردم :))  اصلن فرجه واسه تجدید قوا و روحیه اس نه درس خوندن! :دی
این فیلم رو صبح دیدم :) خوب بود :)
پاسخ:
ریتم اینجور فیلما برام خوشاینده. جاده و لوکیشن های برون شهریش هم که... ^_^
۹۵/۱۰/۰۸ | ۰۰:۰۲ نیمه سیب سقراطی
وای خدای من ! چقدر این پستت وسوسه انگیزناکه ! هی میام اسم فیلما رو چک میکنم :)) من این ترم مشروط بشم مسببش تویی دخترک :دی
پاسخ:
^_^ 
پس بذار یکم هیجان انگیزش کنم و بگم منتظر به روزرسانی امشب باش که قراره یه فیلم دیگه اضافه بشه :)

نگــــــــــو، من که میدونم این ترمم تاپ میشی. yesss :)
دومی رو هم دیدم. قبل از دیدنش فکر میکردم خیلی لوس و مسخره باید باشه :دی مسخره که نبود ولی یه ذره لوس بود :)) ولی در کل خوب بود ...
پاسخ:
کاملن متوجه حستون هستم. فیلم هایی ازین دست اینقدر توی چند سال اخیر بهشون پرداخته شد که اساسن موضوع لو رفته و ترکیبش با رنج سنی نوجوون باعث میشه توقعات متفاوت بشه. ولی مبناش همچنان زیباس؛ پیشرو بودن، خلق کردن و اونچه که دوست داری رو هدف قرار دادن نه به داشته ها اکتفا کردن... همیشه میتونه انگیزه بخش و خوشایند باشه. 

خوشحالم که دارین لیست رو دنبال می کنین. با ما همراه باشید :)
اولی آنقدر تو لیست دانلود موند ک اینترنتم قط شد :))
روز دیدم ،۶۴٪ ش هم دانلود شده بود طفلی -_-
کپتن فنتستیک عالی بود.... البته یکم زیادی آرمانگرایی بود ولی از نظر حسی و بصری زیبا بود   
پاسخ:
این هفته منم ازین بلایا واسه دانلود سرم اومد. بابت همینم آپ این پست به تاخیر خورده :(

موافقم، اگه اون آرمان افلاطونی رو منطبق با جامعه ی روز و روابط اجتماعی بنا می کردن چه ها که نمی شد. چیزی که در آخر پدر خونواده هم بهش رسید.
من فقط تو فیلم دانلود کردن زرنگم منتها تو دیدنش بسی تنبلم :/ 
اینقدررررر فیلم ندیده دارم که نمی دونم چو کنم -_-
ولی حالا اینا رو هم بزار دانلود کنم ضرر نداره :دی
پاسخ:
خدا کریمه، از قدیمم گفتن فیلم رو زمین نمی مونه. بزن دانلود شه :))
فیلم سومی یعنی Captain Fantastic رو هم دیدم بالاخره! خیلی توی دانلودش اینترنت اذیت کرد :/ تا دیروز پریروز فقط همون سه تا فیلم بود الان شده پنج‌تا :دی واقعا فیلم‌ها رو می‌بلعید هاا :))
فیلم خوبی بود ؛ خوشم اومد ازش :) زندگی همیشه نیاز به یه تعادل داره ؛ نه افراط و نه تفریط! نه خیلی سخت و نه خیلی نرم... 
پاسخ:
تازه یکی رو معرفی نکردم وگرنه باید 6تا می بود :دی
خوشحالم که پسندیدید، فیلم خوش لحنی بود و جای فکر زیادی برای مخاطب میگذاره. کاملن درسته، هر کسی باید بتونه اون مرکز ثقل و نقطه ی تعادل رو توی زندگیش پیدا کنه. 
فلورانس رو هم دیدم :) جالب بود ؛ و چون از روی واقعیت بود ، جالب‌ترش کرده بود:)

ولی Loving هم زیرنویسی که اینجا گذاشتین و هم زیرنویس‌های دیگه‌ای که گرفتم، انگار برای تریلر فیلم بوده ، یعنی واسه خودِ فیلم نیست! همینطوره؟

پاسخ:
سکانس های مفرحی داشت، منم دوس داشتم. به خصوص میمیک صورتِ پیانیست عالی بود :)

درسته، حجم بسیار کم و زمان بندی نادرستش که حکایت از همین موضوع داره. اولش ذکر کرده بودم بدون زیرنویس هست ولی بعد گفتم شاید معجزه ای رخ بده و برای دیگران درست پخش بشه واسه همین اضافه اش کردم. همه ی سایت هایی هم که من گشتم همین نسخه رو لینک کرده بودن. 
۹۵/۱۰/۲۱ | ۱۸:۵۹ نرگس سبز
جوایز جشنواره برات معیار؟ معیار یک فیلم خوب؟
پاسخ:
نه لزومن. اینکه با فیلمای نامزد جشنواره شروع کردم به این خاطره که موقع اعلام نتیجه بتونم یه مقایسه بین دیدگاه خودم و داورا انجام بدم. در ثانی دنبال کردن یه فستیوال بدون مطلع بودن از آثارش لطفی نداره. بعد از گلدن گلوب و اسکار، فارغ از تب و تاب این مراسما میرم سراغ فیلم هایی که با سلیقه و معیارهام جوره و اون ها رو به تماشا می نشینم. جدید و قدیم بودن هم ملاک نیست واقعن. کارِ خوب همیشه تماشاییه. 
۹۵/۱۰/۲۲ | ۲۳:۲۷ زهرا یگانه
ســــــــــــــــــــــلام دوست جـان!
چه کار جالبی رو شروع کردی! موقع اعلام نتایج حتماً حس ِ خوبی از اینکه میتونی قضاوت خودت رو داشته باشی خواهی داشت.
موفق باشی در این بازی ِ هیجان انگیز ^ ^
پاسخ:
هــــــای ^_^
همین طوره، لذت همراه بودن با یه جریان هنری-سینمایی واقعن عالیه :)
ممنونم رفیقِ جّانم :)
ینی من همین امروز نتم رو شارژ کردم بیام یه سر به اینجا بزنم باید با این پست مواجه بشم؟😄 نه واقعا انصافه !
پاسخ:
:)))
کار دنیا رو می بینی؟ :دی

مــــــاهی... سلام رفیقِ جّان ^_^
خوشبحالت

ن سال دیگه شاید برسه دستم :|
پاسخ:
خبر خوب اینه که اگه صدا و سیما بودجه داشته باشه، امسالم مثل گذشته اکثر این فیلم ها رو برای ایام عید دوبله می کنه. پس خیلی هم انتظارت به طول نمی انجامه :)
۹۵/۱۱/۱۷ | ۱۸:۰۴ پریا میم
وای! چه پست خوبیییی. واقعا مررررسیییی :-)
پاسخ:
خوشحالم که مقبول واقع شده :)
هعی :/ خواستم همه رو با هم ببینم بعد کامنت بدم ولی انگار وقت نشد :))
کوبو [همون انیمیشنه] رو دیدم. قشنگ بود. مخصوصاً بعضی‌دیالوگاش ^_^
War Dogs رو هم نصفه دیدم و تا نصفش خیلی جالب بود :دی
پاسخ:
من پشتیبان سخت گیری نیستم و قدم به قدم هم قبوله :)
موافقم، بعضی از سکانس ها واقعن تاثیرگذار بود. 
بازی های خوبی داره war dogs و روایتش هم جالبه. 

مرسی از همراهیتون :)
زیاد اهل فیلم نیستم ولی از پست قبلی ت خوشم اومد
خوب نوشتی 
پاسخ:
ممنون :)
ممنون از این گردآوری و لینک گذاری . به ظاهر یه پست نوشتاریه ولی فکر میکنم زمانبرده
امروز استفاده کردم و چندتارو دانلودیدم
پاسخ:
خوشحالم که مفید واقع شده :)
۹۵/۱۲/۰۳ | ۱۶:۴۲ گل بهار ..
خوش به حالت واقعا . من که اصلا وقت نکردم حتی یه فیلم برم نگاه کنم 
پاسخ:
نگران نباش، به زودی تعطیلات عید رو در پیش داریم و کلی وقت برای رسیدن به این برنامه ها، می تونی جبران همه ی ندیده ها رو جبران کنی :)
Hacksaw Ridg و Arrival و Divines رو هم دیدم البته که دیگه کامنت نذاشتم درباره‌شون :)) Divines فیلمِ متفاوتی بود :) Arrival هم ایده‌ش برام جالب بود :) و Hacksaw Ridge عالی بود :)
پاسخ:
کاملن با تعریفی که از هر سه فیلم داشتین موافقم. و وااای از Hacksaw Ridge. خیـــــــــــــلی خوب بود ^_^